ارتباط سازنده با دیگران در پانسیون دخترانه تهران

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1403/01/11
ارتباط سازنده با دیگران در پانسیون دخترانه تهران

ارتباط سازنده با دیگران در پانسیون دخترانه تهران

زندگی در مکان هایی نظیر پانسیون دخترانه تهران و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی، مهارت خاصی است که لازم است به کار گرفته شود. هرگز نمی توان زندگی در چنین جاهایی را با زندگی در مکان های دیگر مقایسه کرد. یک پانسیون دخترانه و یا به طور کلی یک پانسیون دانشجویی و کارمندی هرگز صمیمیت و محبت موجود در یک خانه شخصی و در کنار خانواده را ندارد. از طرفی دیگر فضای چنین مکانی به اندازه فضای یک پادگان نظامی خشک و مقرراتی نیست. در واقع می توانیم فضای موجود در یک پانسیون دخترانه را چیزی مابین این دو در نظر بگیریم. اکنون که با فضای کلی پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها آشنا شدیم لازم است بدانیم که در این مکان ممکن است نیاز داشته باشیم بیش از سایر مکان ها مواردی را رعایت کنیم. یکی از مواردی که رعایت کردن آن در پانسیون دخترانه در تهران و اتفاقا در هر شرایط و موقعیتی از ضروریات است، گوش دادن به حرف های دیگران می باشد. شاید شما هم این جمله قدیمی را شنیده باشید که می گویند خداوند دو گوش و یک دهان به ما داده است تا دو برابر آنچه که می گوییم، بشنویم. این حرف واقعا تامل برانگیز است. به راستی اگر لازم بود که ما بیش از شنیدن حرف بزنیم شاید قاعده به شکل دیگری می شد. در مکانی نظیر پانسیون دخترانه در تهران از آنجایی که افراد هم سن و سال بوده و وجه اشتراک زیادی با هم دارند معمولا بهتر پای حرف های یکدیگر می نشینند. اگز شانس بیاورید و دوست خوبی در پانسیون دخترانه نصیبتان شود می تواند حجم زیادی از نیاز شما به ارتباط گرفتن با یک دوست را برطرف کند. اما گاهی قصه غم انگیز می شود چرا که دیده شده است از میان ساکنین برخی از پانسیون های دخترانه افراد تنهایی حضور دارند که یا گوشی برای شنیده شدن پیدا نکرده اند و یا به هر شکلی از آن صرفنظر کرده اند.

پانسیون دخترانه

به طور کلی همه ما انسان ها بیش از اندازه تمایل به شنیده شدن داریم. در واقع شاید بتوان ادعا کرد که ما زندگی می کنیم تا شنیده شویم. چه زمانی که در پانسیون دخترانه در تهران اقامت داریم و چه در هر زمان دیگری، ما نیاز داریم تشویش های درونی خود را اعم از تشویش های مثبت یا منفی برون ریزی کنیم و چه راهی بهتر از پیدا کردن یک گوش شنوای دلسوز برای چنین کاری. شنیدن دیگران و نشستن پای صحبت آنها در پانسیون دخترانه این امکان را به فرد می دهد که اطرافیان خود را بهتر بشناسد. این شناخت در هر چه بهتر سپری کردن زندگی در پانسیون دخترانه تهران معجزه می کند. از طرفی دیگر نشستن پای صحبت های دیگران در پانسیون دخترانه این امکان را به فرد می دهد تا هر چه بیشتر و بهتر با فرهنگ های مختلف آشنا شود. یک اثر مثبتی که گوش دادن به حرف دیگران بر افراد دارد این است که از این طریق می توان دوست های نابی را پیدا کرد. مگر نه اینکه دوستی ها بر پایه ای می چرخند که اصلی ترن رکن آن توانایی برقراری ارتباط به بهترین شیوه ممکن است؟

پانسیون دخترانه

گوش دادن به دیگران در پانسیون دخترانه

بدون شک گوش دادن به صحبت های دیگران گاهی می تواند کسل کننده باشد اما شاید همین کار کسل کننده به ما کمک کند که در پانسیون دخترانه و هر مکان دیگری از منیت خود فاصله گرفته و از این طریق راه کمال را در زندگی پیدا کنیم. زندگی کردن در میان کسانی که نه آنها به ما گوش می دهند و نه ما به آنها گوش فرا می دهیم مانند گیر کردن در یک جهنم تکرار شونده می باشد. به همین دلیل بهترین راه خارج شدن از این جهنم پیدا کردن دوستی است که به همان اندازه که ما با عشق و علاقه پای صحبت های او می نشینیم او نیز شنونده خوبی برای صحبت های ما باشد. 

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات