چرا باید در پانسیون دخترانه کتاب بخوانیم؟

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1402/11/11
چرا باید در پانسیون دخترانه کتاب بخوانیم؟

چرا باید در پانسیون دخترانه کتاب بخوانیم؟

انسان ها در طول روز کارهای مختلف زیادی انجام می دهند. برخی از کارهای در راستای وظایف فردی و برخی دیگر همسو با وظایف اجتماعی آنها هستند. برخی از امور با هدف کسب درآمد و برخی دیگر با هدف ارتقای فردی صورت می گیرند. البته در این بین باید توجهی به تفریحات افراد نیز داشته باشیم. این قبیل از کارها با هدف سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت صورت می گیرند. با این حال برخی از کارها و فعالیت ها را هم می توان جز تک تک این فعالیت ها در نظر گرفت و هم به دلیل اهمیت بالایی که دارند خود به تنهایی بخش مهمی از فعالیت های روزانه افراد را به خود اختصاص می دهد. کتاب خواندن دقیقا یکی از این امور است. افراد مختلف کتاب را با اهداف متفاوتی می خوانند. برخی از انسان ها کتاب می خوانند تا در وظایف شخصی و جمعی خود بهتر عمل کنند. برخی از آنها کتاب ها را به دلیل پیشرفت در امور کاری و تحصیلی خود دنبال می کنند. دسته ای دیگر از افراد کتاب می خوانند چون می خواهند معلومات و اطلاعات خود را افزایش دهند. اما هستند افرادی هم که به ادعای خود آنها کتاب را تنها به دلیل سرگرم شدن مطالعه می کنند. در هر صورت کتاب خواندن فعالیتی چنان ارزشمند است که حتی اگر آن را در هیچ یک از این دسته بندی ها هم قرار ندهیم چیزی از ارزش و اعتبار آن کاسته نمی شود. در پانسیون دخترانه و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی افراد کتاب خوان کم نیستند. ساکنین اینگونه مکان ها نظیر سایر افراد ممکن است کتاب را به هر یک از دلایل گفته شده مطالعه کنند. اینکه افراد به چه دلیل یا با چه هدفی به دنبال مطالعه کتاب برون چندان اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است این است که این فعالیت مهم و با ارزش در بین ساکنین پانسیون دخترانه تهران دیده شود.

پانسیون دخترانه

کتاب به راستی می تواند بهترین دوست و همراه انسان ها باشد. کتاب ها همان چیزهای باارزشی هستند که بدون هیچ توقعی و انتظاری معلومات افراد را افزایش داده و همه انسان ها را به ورژن بهتری از خود تبدیل می کنند. اگر بخواهیم در مورد همه کتاب های دنیا صحبت کنیم بدون شک می توانیم بگوییم هر کتابی ارزش حداقل یکبار مطالعه کردن را دارد. هیچ کتابی را در پانسیون دخترانه و هر مکان دیگری نمی توان ورق زد بدون آنکه حداقل یک نکته باارزش از آن بدست آورد. برای ساکنین پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها، کتاب خواندن نه تنها امری مهم که حتی ضروری نیز می باشد. چرا که بسیاری از ساکنین پانسیون دخترانه در تهران در سن و سالی هستند که یادگیری حتی یک نکته اضافی برای آنها می تواند تاثیر شگفت انگیزی در آینده داشته باشد. بدون شک هیچ انسانی نمی تواند ادعا کند که ترجیح می دهد تمامی اتفاقات دنیا را به تنهایی تجربه کند. نه امکانات و نه حتی شرایطی نظیر طول عمر کوتاه انسان ها این امکان را به آنها نمی دهد. هر فردی چه در پانسیون دخترانه و چه در هر مکان دیگری، مادامی که یک پزشک است نمی تواند همزمان ریاضی دان، تاریخ دان، ستاره شناس و مهندس باشد. بنابراین بدون شک نمی تواند تمامی این مسائل را به تنهایی تجریه کند. اما خواندن کتاب های مختلف این امکان را به وی می دهد از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کرده و حتی گاهی خود را جای شخصیت کتاب ها بگذارد.

پانسیون دخترانه

کتاب خواندن در پانسیون دخترانه یک ضرورت است!

با پیشرفت تکنولوژی و ورود به عصر جدید، افرادی که اطلاعات محدودی در زمینه های مختلف دارند خودبه خود در زمینه های مختلف کم می آورند. بنابراین اگر فردی در پانسیون دخترانه تهران و هر موقعیت دیگری تمایل دارد کم نیاورد و در جمع های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد، باید دست به دامن کتاب ها شود. اگرچه منابع مختلف دریافت اطلاعات امروزه به طرز چشم گیری پیشرفت کرده اند اما حقیقت امر این است که هنوز هیچ منبع اطلاعاتی نتوانسته است که جای کتاب ها را بگیرد. چرا که در اکثر کتاب ها اطلاعات موثق و دقیقی ثبت می شوند که در کمتر منبع دیگری می توان نظیر آن را یافت. به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که در پانسیون دخترانه تصمیم می گیرد در مورد موضوعی تحقیق کند. اگرچه منابعی نظیر گوگل یا مقالات معتبر در دسترس وی هستند اما بدون شک هیچ یک از آنها مانند یک کتاب معتبر نمی توانند اطلاعات مهم و موثقی را که نتیجه چندین و چند مقاله است در اختیار وی قرار دهند.

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات