حس و حال اقامتگاه دخترانه در دوران فرجه امتحانات

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1402/09/27
حس و حال اقامتگاه دخترانه در دوران فرجه امتحانات

حس و حال اقامتگاه دخترانه در دوران فرجه امتحانات

هر کسی تجربه زندگی در اقامتگاه دخترانه را داشته باشد به خوبی با حس و حال دوران فرجه در این مکان آشنایی دارد. به جرات می توان گفت که جو اقامتگاه دخترانه و سایر اقامتگاه دانشجویی و کارمندی در دوران فرجه با هر زمان دیگری کاملا متفاوت است. ساکنین اقامتگاه دخترانه در تهران در روزهای معمولی هر یک به کاری مشغول بوده و هر کسی به شکلی زمان خود را یا به صورت شخصی و یا به همراه دوستان خود سپری می کند. این در حالیست که در دوران فرجه در اقامتگاه دخترانه همه ساکنین به صورت دسته جمعی به امر درس خواندن مشغول هستند. خیلی بیراه نیست که بگوییم در دوران فرجه حس و حال اقامتگاه دخترانه صد و هشتاد درجه با اوقات دیگر فرق دارد. آن شلوغی و سر و صدایی که در روزهای عادی در اقامتگاه دخترانه و سایر اقامتگاه ها شنیده می شود، در ایام فرجه به کلی از فضای اقامتگاه رخت بر می بندد. در این روزها اغلب ساکنین اقامتگاه دخترانه در تهران فقط و فقط به دنبال یک گوشه خلوت و آرام بوده تا بتوانند با آرامش هرچه تمام تر به درس های خود مشغول شوند. حتی آن دسته از ساکنین اقامتگاه دخترانه که به هر دلیلی قصد درس خواندن ندارند از ترس اعتراض کردن دیگران نمی توانند شلوغ بازی ها یا فعالیت های معمولی که قبلا به آنها مشغول می شدند، بپردازند. به همین دلیل در ایام فرجه اقامتگاه دخترانه تهران مانند شهر ارواحی می شود که انگار پرنده در آن پر نمی زند.

اقامتگاه دخترانه تهران

اگر کسی در ایام فرجه وارد اقامتگاه دخترانه شود که قبلا تجربه ورود به این مکان را نداشته باشد بدون شک فکر خواهد کرد که همه ساکنین اقامتگاه دخترانه حتما آنقدر ناراحت و افسرده هستند که حتی حوصله سلام و احوالپرسی با کسی را ندارند. اما حقیقت امر آن است که این مساله مانند یک قانون نانوشته در بین ساکنین اقامتگاه دخترانه و هر نوع خوابگاه و اقامتگاه دیگری می باشد. انگار که تمامی ساکنین اقامتگاه دخترانه تهران به این توافق رسیده اند که در ایام فرجه تا آنجایی که می توانند سکوت اختیار کرده و محیط اقامتگاه را به محیطی مانند یک سالن مطالعه بزرگ تبدیل کنند. در واقع اگر ساکنین اقامتگاه دخترانه این کار را انجام ندهند به راستی کار برای تمامی افراد در اقامتگاه سخت می شود. چرا که در هر خوابگاه و اقامتگاهی بدون شک سالن مطالعه به قدری بزرگ نیست که کفاف همه ساکنین را بدهد. بنابراین اگر فضای اتاق ها و سالن ها برای مطالعه مناسب نباشد بسیاری از ساکنین برای مطالعه کردن به مشکل برخواهند خورد. همین حس همکاری و درک متقابلی که در ایام فرجه در بین ساکنین اقامتگاه دخترانه دیده می شود خود دلگرمی بزرگی برای تمامی ساکنین می باشد. همین مساله باعث می شود که ساکنین اقامتگاه دخترانه تهران بیش از پیش با یکدیگر احساس نزدیکی کرده و تمامی تلاش خود را به کار گیرند تا در شرایط دیگر نیز بتوانند به این درک متقابل دست یابند.

اقامتگاه دخترانه تهران

در دوران فرجه حس و حال اقامتگاه چگونه است؟

فضا و جو اقامتگاه دخترانه تهران در دوران فرجه شباهت زیادی به پادگان های نظامی دارد. بسیاری از ساکنین از ساعات اولیه روز از خواب بیدار شده و مشغول درس خواندن می شوند. در این دوران هرگونه گوش دادن به موسیقی و هر کار دیگری با صدای بلند در اقامتگاه ممنوع می باشد. ساکنین اقامتگاه دخترانه در تهران اجازه نمی دهند کسی به مدت طولانی و با صدای بلند با تلفن صحبت کند. علاوه بر این انجام هر گونه کار روزمره و معمولی در اقامتگاه دخترانه در دوران فرجه امتحانات باید با کمترین صدا انجام گیرد. روتین عادی زندگی افراد در این دوران تغییر کرده و در حالی که برخی از افراد شب را به استراحت و خوابیدن اختصاص می دهند ممکن است برخی از ساکنین با شب زنده داری کردن مشغول مطالعه دروس خود باشند. علاوه بر این ساعت خوردن نهار و شام در دوران فرجه در اقامتگاه دخترانه تغییر کرده و بسیاری از ساکنین ترجیح می دهند کمترین زمان را به آشپزی کردن و صرف غذا اختصاص دهند. از طرفی دیگر ساکنین در دوران فرجه خیلی کم از اقامتگاه خارج شده و تقریبا غیر از آن دسته از افرادی که برای گذراندن دوران فرجه به منزل خود رفته اند، همه ساکنین بیشترین زمان خود را در طول روز در اقامتگاه سپری می کنند.

 

 

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات