دست کشیدن از نشخوار ذهنی در پانسیون دخترانه

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1403/01/14
دست کشیدن از نشخوار ذهنی در پانسیون دخترانه

دست کشیدن از نشخوار ذهنی در پانسیون دخترانه

ما انسان ها به واسطه قدرت ذهن و خیالی که داریم موجودات عجیب و بعضا ناشناخته ای هستیم. یک انسان را می توان به صورت جسمی تشریح و بررسی کرد اما هر گز نمی توان پی به آنچه در ذهن وی می گذرد بدون اذن و اجازه خودش برد. در واقع ذهن هر انسانی به مثابه جهانی مستقل است که اگرچه اتفاقات بسیاری در آن رخ می دهند و گاهی افراد دیگری بازیگر این اتفاقات هستند، اما حقیقت این است که خدای ذهن هر انسانی خودش و خودش می باشد. این قدرت ذهن انسان مانند هر چیز دیگری هر جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی. از جنبه مثبت آن لازم به شرح زیادی نیست و همین بس که انسان به واسطه همین قدرت ذهن است که از دیگر موجودات جدا می شود و در واقع اشرف مخلوقات می شود. اما جنبه منفی قدرت ذهن انسان را هم نباید نادیده گرفت. گاهی همین قدرت ذهن کاری می کند که انسان در موقعیت های مختلف از جمله در پانسیون دخترانه و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی گرفتار رفتارهای آزاردهنده شود. یکی از عادات ناخوشایندی  که ناشی از قدرت ذهن است، نشخوار ذهنی می باشد. نشخوار ذهنی به معنی فکر کردن چندین و چند باره به موضوعی است که موجب آزار و اذیت ما می گردد. تصور کنید که در پانسیون دخترانه تهران با فردی هم اتاقی هستید و این فرد یک حرف ناخوشایند را در مورد شما به زبان می آرود. در لحظه شنیدین این حرف با تمام وجود ناراحت می شود. اکنون تصور کنید که فردی عادت ناخوشایند نشخوار زهنی را دارد و این حرف طرف مقابل را بارها و بارها در ذهن خود مرور می کند. چنین عادتی چه عایدی برای فرد می تواند داشته باشد غیر از اینکه باعث می شود که ناراحتی که در آن لحظه احساس کرده اند برای چندین بار دیگر احساس کند.

پانسیون دخترانه

داشتن نشخوار ذهنی چه در پانسیون دخترانه در تهران و چه در هر موقعیت و شرایط دیگری به راستی یک عادت تخریب گر بوده و می تواند سلامت روانی افراد را به شدت متاثر کند. هر روزه اتفاقات و رفتارهای ناخوشایندی در اطراف ما به وفور پیش می آیند. یک انسانی که از نظر ذهنی سالم است با گذشتن و عبور کردن از این رفتارها به راحتی می تواند ناراحتی و گاها خشم را از خود دور کند. اما فردی را در نظر بگیرید که در پانسیون دخترانه تهران دچار نشخوار ذهنی است. چنین فردی مانند یک آهن ربای قوی عمل می کند که با تمام قدرت غم و ناراحتی و خشم را به طرف خود جذب می کند. از طرفی دیگر کسانی که عادت به نشخوار ذهنی دارند نسبت به کوچک ترین رفتارهای دیگران حساس بوده و آن را مغرضانه و عامدانه تلقی می کنند. همین کار سبب می شود که هر روزه از کوچک ترین رفتار دیگران آسیب های جدی ببینند. اما کسی که تصمیم می گیرد که برخوردها و رفتارهای دیگران را شخصی سازی نکرده و حساسیت زیادی نسبت به آنها به خرج ندهد راحت تر می تواند با هر چیز ناخوشایندی در زندگی کنار بیاید. کنار آمدن با اتفاقات ناگوار و رفتارهای ناخوشایند در پانسیون دخترانه در تهران و سایر پانسیون کارمندی و دانشجویی بزرگترین لطفی است که افراد برای شاد بودن در پانسیون می توانند نسبت به خود انجام دهند.

پانسیون دخترانه

دوری کردن از نشخوار ذهنی در پانسیون دخترانه با چند تمرین ساده

برای دور شدن از عادت ناخوشایند نشخوار ذهنی در پانسیون دخترانه لازم است که افراد به طور عامدانه تصمیم بگیرند که رفتارها و واکنش ای اصطلاحا غلیظی نسبت به اطراف خود نداشته باشند. برای این کار می توان چند راه های زیر را در پیش گرفت:

  1. شخصی سازی نکردن رفتارهای دیگران در پانسیون دخترانه؛
  2. داشتن دیدگاهی مثبت نسبت به دیگران و اعتقاد به این امر که دیگران ما را دوست دارند و به ما احترام می گذارند؛
  3. صحبت کردن با کسی که از دست وی ناراحت شده ایم و مطرح کردن مساله با خود او به جای ادامه نشخوار ذهنی؛
  4. احترام گذاشتن به حق و حقوق دیگران و داشتن انتظار منطقی از آنها برای احترام گذاشتن متقابل؛
  5. داشتن دیدگاهی منطقی و واقع گرایانه نسبت به دیگران و همچنین اتفاقات پیرامون؛

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات