مهار خشم و اهمیت آن در خوابگاه دخترانه

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1403/02/02
مهار خشم و اهمیت آن در خوابگاه دخترانه

مهار خشم و اهمیت آن در خوابگاه دخترانه

مهارت های مختلف کنترل روانی در انسان وجود دارند. انسان ها به روش های مختلفی می کوشند روان خود را در اختیار داشته و بر حسب خودآگاه خود در موقعیت هی مختلف عمل کنند. در واقع قدرت کنترل ذهن و روان در انسان ها یک مهارت کلیدی بوده که کمتر افرادی به آن دست می یابند. اما این به این معنی نیست که انسان ها به هیچ شیوه ای نمی توانند روان خود را کنترل کنند. اتفاقا کاملا عکس این ادعا صحت دارد. چرا که هر انسانی به فراخور ظرفیت روانی خود می توانند واکنش های رفتاری خود را تا حدی تحت سلطه خود در آورد. در این میان ساکنین خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی بیش از همه به کنترل واکنش های رفتاری خود نیاز دارند. چرا که در خوابگاه دخترانه تهران و سایر شهرها ساکنین معمولا با یکدیگر در ابتدای کار غریبه هستند. همین مساله سبب می شود که به دلیل عدم شناخت کافی نتوانند واکنش دیگران را پیش بینی کنند. پس باید در رفتار خود بسیار محتاط بوده تا ناخواسته موجب بروز واکنشی نگردند. از طرفی دیگر به دلیل نداشتن نسبت خانوادگی و گاها حتی نسبت دوستی عمیق، افراد در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه دانشجویی تاب و تحمل کمتری نسبت به رفتارهای ناخوشایند دیگران داشته و با سرعت و شدت بیشتری واکنش می دهند. در این میان مهارت مهار خشم و اهمیت آن در خوابگاه دخترانه و هر نوع خوابگاه دیگری بر کسی پوشیده نیست. چرا که بروز خشم ناگهانی و افسار گسیخته می تواند در خوابگاه موجب بروز اتفاقات ناخوشایندی گردد.

خوابگاه دخترانه

در خوابگاه دخترانه تهران خشمگین شدن گاهی اتفاق افتاده و امری نادر و عجیبی نیست. چرا که هر انسانی به فراخور ذات خود گاهی ار افراد با اتفاقاتی در پیرامون خود خشمگین شده و خشم خود را بروز می دهد. ساکنین خوابگاه دخترانه تهران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما آنچه که باید بدانیم این است که ساکنین خوابگاه دخترانه مانند هر فرد دیگری باید و باید در مهار خشم خود سعی و تلاش کنند. چرا که ناراحت شدن و خشمگین شدن از کسی یا چیزی، یک چیز است و بروز این خشم به صورت رفتارهای ناخوشایند و آزارگر چیز دیگری است. بنابراین بروز خشم و نمود آن به صورت یک رفتار بیرونی در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و در واقع نوعی آزار روانی به شمار می رود. این در حالیست که مهار خشم در خوابگاه دخترانه به شدت می تواند روابط افراد را تحت تاثیر قرار داده و فردی با چنین رفتاری را به فرد قابل اعتمادی در نظر دیگران تبدیل کند. در سوی دیگر ماجرا کسانی که همواره ناراحتی خود را به صورت رفتار خشمگین و غلیظ بیرونی نشان می دهد از دید دیگران افراد قابل اعتمادی نبوده و چه بسا تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به هر شکل و شمایلی که شده از آنها فاصله بگیرند.

خوابگاه دخترانه

چگونه خشم خود را در خوابگاه دخترانه کنترل کنیم؟

در وهله اول تمامی انسان ها از جمله ساکنین خوابگاه دخترانه باید بدانند که عصبانی و ناراحت شدن امری کاملا طبیعی بوده و ممکن است در هر انسانی رخ دهد. در نگاه بعدی این نحوه بروز این رفتار است که می تواند افراد غر قابل اعتماد با رفتارهای تکانشی را از افرادی که به خوبی خویشتن داری می کنند، جدا کند. کنترل کردن خشم نه تنها در خوابگاه بلکه در هر شرایط و موقعیتی امری کاملا ضروری بوده و نیازمند تمرین و تکرار است. در ادامه به چندین راهکار مهم برای کنترل صحیح خشم در خوابگاه دخترانه و هر موقعیت دیگری اشاره می گردد.

  1. در زمان عصبانیت چشم های خود را ببندید و چندین نفس عمیق بکشید.
  2. نیازی نیست که سریعا به رفتارهای دیگران واکنش نشان دهید. ابتدا خود را آرام کنید و سپس به ذهن منطقی و تحلیلگر خود فرصت دهید تا موقعیت را تحلیل و بررسی کند.
  3. به رفتار دیگران فکر کنید و اگر هنوز هم تصور می کنید رفتار آنها صحیح نیست نیازی به واکنش سریع نمی باشد. تنها کافیست که از این رفتار عبور کنید.
  4. قبل از عصبانی شدن از رفتار هر کسی تنها لازم است خود را در موقعیت وی تصور کنید. شاید این فرد در میدانی در حال جنگ است که عصبانی کردن شما هیچ هدفی را برای او به دنبال ندارد.

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات